TERKINI

Tuesday, 9 April 2013

STAFF TV3 DAN ASTRO BABI!!! : PENJILAT PEMBANGKANG


Oleh : Beruang Biru

Marah bukan kepalang para pemimpin dan penyokong PR bila mana stesen TV swasta seperti TV3 dan Astro membuat siaran langsung semasa Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak melancarkan Manifesto BN tempohari.

Mereka merungut dan mengkritik sana sini mempersoalkan kenapa PR hanya ditawarkan 10 minit sahaja untuk pembentangan manifesto, sedangkan BN pula diberi kelebihan jauh lebih baik dari itu.

Soal rungutan sebegitu tak berkudis pun. Cuma yang tak sedapnya apabila ada penyokong PR yang vokal melampau seperti blog suarapakatanrakyat.com agak keterlaluan apabila menerbitkan artikel bertajuk Manifesto BN: Perangai Astro & TV3 Macam Babi !!

Entah apa kaitan binatang babi dengan isu ini sukar dikenal pasti, tapi jika TV3 dan Astro macam babi, adakah kakitangan yang bertanggungjawab melicinkan operasi kedua-dua stesen TV itu pun dianggap setaraf dengan babi juga? 

Harap bukan itu yang dimaksudkan. Namun dibaca dari tulisannya jelas sekali blog tak bertamadun itu cuba menghamburkan kemarahan semaksimum mungkin terhadap TV3 dan Astro yang dianggapnya tidak adil. 

Mungkin sebab itulah terpancur perkataan babi. 

Kot iya amarah sangat, tak payahlah nak dikaitkan dengan babi. Sedangkan ramai petugas dan wartawan pelbagai media sebelum ini terutama dari TV3 dan Utusan sering dihalang membuat liputan di sidang media dan program anjuran PR, pun tak pernah melabelkan pemimpin PR sebagai babi. 

Tapi, dalam banyak-banyak binatang atas dunia ini, kenapa babi juga yang menjadi sebutan.?

Mungkinkah sebab teringat kisah lima ekor babi panggang yang menjadi jamuan pemimpin DAP sempena kejayaan mereka menawan 5 negeri dalam PRU 12 tahun 2008 dulu. Entah ada kaitan ke tidak tak tahulah.

Apa pun, memang cukup pelik dan unik perangai orang PR baik penyokong mahu pun pemimpinnya, agaknya masing-masing terlalu banyak bercakap dari kerja buat mungkin itulah sebabnya mudah terlupa apa yang pernah mereka perkatakan selama ini.

Bukankah selama bertahun-tahun sedari dulu lagi mereka sendiri yang menganjurkan supaya penyokong PR memboikot media perdana khususnya TV3 yang digelar sebagai pembohong dan tiga suku? 

Alih-alih sekarang terhegeh-hegeh pula mahu bersiaran langsung dengan media yang dikatakan pembohong, tiga suka yang telah lama diboikot. Tak malukah? Nampak gayanya yang betul-betul tiga suku sejak azali adalah pemimpin PR dan penyokongnya, tak begitu?

Mengenai ""

Berkelahilah cara MELAYU, Menikam dengan pantun, Menyanggah dalam senyum, Marahnya dalam tertawa, Merendah bukan menyembah, Meninggi bukan melonjak.

3 comments:

  1. Sdra,
    Maaf. Tak perasan blog anda yang terdahulu telah ditutup 9 bulan yang lalu. Blog yang ini telah dipautkan semula ke blog saya:

    http://tendangterajang.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. babi tu istilah standard bagi mereka bro. nak tau kenapa? hahahahaha.... perjuangan mereka adalah kerana BABI. Bapak Anwar Bin Ibrahim. kan babi tu!!!!

    ReplyDelete

Pandangan yang dilontarkan di dalam ruangan komen adalah milik pihak yang menghantar. Pena Minang / Pena Minang Return tidak akan bertanggungjawab ke atas komen-komen yang dihantar.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2008-2014 Pena Minang
Direka oleh PMAT Di Malaysia | BTT